Què necessites trobar?

TALLER D’ENTRENAMENT ACTORAL: TÈCNICA VOCAL FITZMAURICE®

amb Anna Estrada

DATES:
del 26 al 28 de febrer 2016
HORARIS:

Divendres, de 19 a 21 hores
Dissabte, de 10 a 13:30 h. i de 15 a 19 h.
Diumenge, de 10:30 a 14 hores

LLOC:
Institut del Teatre de Barcelona
PREU:

Socis AADPC i AISGE: 110 €
Socis AADPC aturats*: 88 €
Postgraduats de l’IT: 130 €
No socis: 220 €
Possibilitat de pagament fraccionat en 1, 2 o 3 mesos.

ADREÇAT A:
Actors i actrius, cantants i professionals que treballen amb la veu.
INSCRIPCIONS:


L'AADPC organitza un curs intensiu d'entrenament actoral per integrar la tècnica Fitzmaurize al treball de text o cant, aconseguint espontaneïtat vocal i una major expressivitat i intencionalitat del text. Serà una introducció a aquesta tècnica que està revolucionant el camp de la interpretació als Estats Units i a la resta del món. Aquest curs de reciclatge professional tindrà una durada d'un cap de setmana i estarà impartit per Anna Estrada, la primera actriu i docent en portar la tècnica Fitzmaurice a l'Estat Espanyol.

El taller intensiu de 3 dies de durada inclourà: la presentació de la Tècnica i la Introducció a les dues fases principals del treball (la desestructuració i la reestructuració) així com el treball de text i/o cançons, presència, energia i moviment, seguint la tècnica FitzmauriceVoicework® que uneix l’experiència física amb l’atenció mental.

La Desestructuració: És la primera fase, promou la consciència corporal, la respiració lliure i espontània, i l’expressivitat de la veu a través del Tremorwork. El treball amb Tremolors es produeix a través de diverses posicions adaptades de ioga que faciliten l’alliberament de la tensió, l’estímul per a la ment i el cos per millorar la pròpia respiració i l’ús de veu, es treballa el sistema muscular amb la vibració de tot el cos.

La Reestructuració: Es basa en un descobriment intencional de la respiració i la veu després que el cos ha experimentat l’alliberament i reentrenament del sistema muscular. Hi ha especial èmfasi en l’estructuració que inclou la integració del treball amb la columna vertebral , les costelles i el transvers, múscul que envolta l’abdomen i el tors del cos.

Movent Fitzmaurice: Exploració de l’efecte del moviment, el tacte , el so , la veu, el cant i la paraula. A través de la presència i l’escolta, integrar el treball de desestructuració i reestructuració per permetre l’espontaneïtat vocal i una major expressivitat i intencionalitat d’un text o una cançó que vulguin treballar. El moviment generat per circumstàncies internes i externes i una escolta dinàmica del moment a moment conjuntament amb el diàleg entre els participants donarà suport a la exploració creativa. La música es pot afegir com un element d’inspiració.


QUÈ CAL PORTAR
Roba còmoda
Una estora de ioga, zafu o un coixí
Una tovallola i aigua
Un quadern de notes, si es desitja prendre notes
Tenir un tros de text o una cançó.
En cas de tenir alguna lesió o problemes físics, fer-ho saber als professors per poder oferir un millor suport i fer que el taller sigui una experiència agradable.


ANNA ESTRADA
- Directora de la Escola Superior d’Art Dramàtic, i Professora de Veu i Interpretació, Institut del Teatre de Barcelona www.institutdelteatre.cat
- Llicenciada en Art Dramàtic per l’Institut del Teatre de Barcelona.
- MA en Teatre Clàssic, London Academy of Music and Dramatic Art, (LAMDA).
- Professora Associada Fitzmaurice, L.A 2010 www.fitzmauricevoicework.com
- NIVELL I, II i III amb Patsy Rodenburg. Nova York 2015.
- Directora de la Companyia La Pell https://vimeo.com/43432761

Anna Estrada és actriu, directora i docent. Ha treballat com a actriu amb Irene Pappas a Medea al Festival Grec, va ser dirigida per Pavel Khomsky, director de la Companyia de Teatre Mossovet, en el paper principal femení a La Guàrdia Blanca. Ha interpretat a Lavinia a El dol escau a Electra al Teatre Lliure, i ha treballat amb Calixto Bieito, Jordi Mesalles o Glòria Balañà entre d'altres. Com a directora professional va obrir la temporada de la Sala Beckett amb El conte d'Hivern de Shakespeare; va guanyar un premi d'escenificació de l'Institut del Teatre per Perchance to Dream, una peça que es va estrenar al Festival Shakespeare de Santa Susanna. Anna Estrada ha estat ensenyant veu, text i interpretació durant diversos anys en diferents escoles de Catalunya. Ha impartit workshops de moviment / veu / interpretació a l'Escola Internacional d'Estiu de San Miniato (Itàlia), a l'Acadèmia d'Arts de Turku (Finlàndia), a l'Escola de Expressió de Barcelona o per l’Escola Rose Bruford de Londres.

El Març de 2014 va participar com a observadora experta a Manipur (Índia), amb la prestigiosa companyia Kalakshetra de Heisnam Kanhailal and Sabitri en una trobada internacional.

L'Anna és fundadora, actriu i directora artística de La Pell (2010), una companyia de teatre d'investigació en les Arts Escèniques. La Pell va presentar el seu primer espectacle en coproducció amb Vània; Llàstima que sigui una puta! de John Ford al Teatre Akadèmia de Barcelona durant el Setembre de 2012. Acaba de presentar TROIANES 15, octubre-novembre 2015 al Teatre Akadèmia.

La Pell ha presentat ponències i workshops al Congrés organitzat per VASTA "Moltes Llengües, Una Veu" a Mèxic a l'agost 2010; a la Conferència Internacional:"Performing Arts Today" a Àustria el desembre de 2010, en la "Primera conferència Internacional sobre FitzmauriceVoicework®" a Barcelona el juliol de 2011 i en "Freedom and Focus International Conference" a Vancouver el juliol de 2012 i a Bogotà el juliol 2014.