Què necessites trobar?

COMUNICAT DE DUB SOBRE EL TELETREBALL EN DOBLATGE

Publicado el 03 de Abril de 2020

Després de les converses mantingudes amb DUB sobre la possibilitat que els professionals del doblatge puguin fer teletreball o no, recentment l’associació professional de doblatge de Barcelona ha enviat un comunicat als seus associats sobre aquest tema que des del sindicat recolzem fermament.

Llegiu-lo a continuació.

Sabem que durant aquests dies molts de vosaltres haureu rebut missatges d'alguns estudis interessant-se per la vostra disponibilitat i capacitat per treballar des de casa.

Des de DUB considerem:

1- Que aquesta pràctica no té cabuda en la nostra associació professional (que representa als actors, actrius, directors i directores, i no als professionals autònoms) i per tant ni l'avalem ni la impulsem ja que entenem que va en contra de les característiques de la relació de laboralitat pròpies de la nostra professió (treballadors per compte aliena).

2- Que el "teletreball" (del que tant sentim a parlar aquests dies) no compleix les condicions per a produir-se en el doblatge. En el "teletreball" és l'empresa qui ofereix al treballador els mitjans de producció necessaris per tal que aquest desenvolupi la seva tasca des de casa, circumstància que no es dóna en el nostre cas.

3- Que aquest tipus de propostes van en la direcció contrària a un dels objectius pels quals va néixer DUB, que és la consecució d'un Conveni Col•lectiu.

4- Que aquestes iniciatives produeixen greuges comparatius, desigualtats i discriminacions que l'únic que generen és divisió i debilitat.

És per això que confiem en la resposta de tots i cadascun de nosaltres, però també la resposta com a col·lectiu serà ferma i contundent.