Què necessites trobar?

L'AADPC PARTICIPA EN LA VUITENA EDICIÓ DE MERCARTES

Publicado el 02 de Diciembre de 2021

Àlex Casanovas, com a president de CONARTE, ha presentat la sessió d’avaluació de la Mesa Mercartes

L’ADDPC ha participat a la vuitena edició de Mercartes, el mercat de les arts escèniques que s’organitza cada dos anys a Valladolid. Des del dimarts 30 i fins el dia 2, el president de l’entitat Àlex Casanovas, la gerent Teresa Iglesias i les advocades del departament jurídic Andrea Leunda i Ana Airas han pres part en els diversos actes de l’esdeveniment.

Foto: Andrea Leunda, Teresa Iglesias i Ana Arias a l'entrada de Mercartes

Dins de la fira professional, l’AADPC ha tingut presència en l’estand Catalan Performing Arts impulsat per l’ICEC, un espai que aixoplugava una setantena de companyies, empreses i entitats del sector de les arts escèniques catalanes. A l’estand es va celebrar una trobada de networking  entre els diferents professionals de l’estat.

Foto: Àlex Casanovas (CONARTE) i Ana Alonso (ASPEC) presentant l'avaluació de l'estratègia Mesa Mercartes

El dia 2, els representants de l’entitat han assistit a la segona edició del Foro Mercartes, un espai de reflexió que té per objectiu la cerca de solucions per als problemes estructurals del sector. En aquest context, Àlex Casanovas com a president de CONARTE (Confederació de Sindicats d’Arts Escèniques de l’Estat Espanyol) ha presentat amb Ana Alonso (representant de l’ASPEC, Associació Nacional de Carpes i d’Instal·lacions Temporals) l’avaluació de l’estratègia Mesa Mercartes, explicant les accions i els avenços aconseguits en cadascuna de les 16 mesures expressades en la Declaració Mercartes.

La Declaració Mercartes

La primera edició del Foro Mercartes, celebrada el 23 de març de 2021,  va culminar amb la presentació de la Declaració Mercartes, un conjunt de 16 mesures estratègiques sobre les quals el sector reclama atenció i accions específiques. Aquest full de ruta es va acompanyar de la Mesa Mercartes, una eina formada per una trentena d’associacions i federacions d’àmbit estatal amb l’objectiu d’impulsar, divulgar i desenvolupar aquestes 16 mesures, així com de treballar per a una major i millor incidència dels interessos del sector en l’àmbit públic. Des de llavors s’han establert  prioritats, s’han realitzat accions i s’han organitzat nombroses reunions enfocades a aconseguir els objectius estratègics. En la sessió d’avui s’ha presentat una autoavaluació en cadascun dels punts de la Declaració.