Què necessites trobar?

CURSOS D'HIVERN A L'ESTUDI LAURA JOU

Publicado el 11 de Enero de 2019

L’Estudi Laura Jou ofereix dos cursos d’entrenament actoral amb un 10% descompte per als associats de l’AADPC: Entrenament actoral amb Jose Pérez-Ocaña i Cos-Veu-Acció amb Pere Sais.

Càpsula d'Entrenament Actoral amb Jose Pérez-Ocaña

DATES: els dijous del 7 de febrer al 25 d'abril de 2019

HORARI: de 11h a 14h


PREU: 330€ (300€ socis AADPC).
Pagament en efectiu el primer dia del curs. 

LLOC: ‘Laura Jou - Estudi per a l'actor'


ADREÇA: C/ Virtut, 5, Barcelona - Barri de Gràcia



MÉS INFO I INSCRIPCIONS: ljestudi@gmail.com

La càpsula és una introducció a l´entrenament actoral desenvolupat per Jose Pérez-Ocaña a partir de la tècnica d´improvisació, la tècnica Meisner i el teatre físic. És una càpsula dissenyada per a actors i actrius basada en dos aspectes bàsics de la interpretació: escoltar i respondre. Per a això treballarem l´escolta profunda i activa, la vulnerabilitat i la resposta emocional. A totes les sessions d´entrenament hi haurà una part de preparació física i vocal específica.

CONTINGUTS:

1. Exercicis i jocs per descobrir i endinsar-nos en l´escolta profunda i activa de l´intèrpret. Feina individual i en parella/grup de preparació psico-física per al treball interpretatiu.
2. La vulnerabilitat i la resposta emocional. Alliberament de l´instrument de l´intèrpret (cos/emoció).
3. Descobriment dels impulsos de l´intèrpret i la transferència d´aquests impulsos de l´intèrpret al personatge.
4. Treball individual i en parelles sobre textos teatrals o cinematogràfics, aplicant els procediments que hem explorat a la càpsula.

Jose Pérez-Ocaña. Actor, improvisador. Format a l´Institut del teatre, Estudis de Teatre i el Programa de Tècnica Meisner de Javier Galitó-Cava. Ha treballat, entre d´altres, a “Mira lo que has hecho” de Berto Romero a Movistar+, “Les Molèsties” de Roger Coma a Betevé, “Benvinguts a la Familia” de Pau Freixas, “El Pes del Plom” de la Virgueria a la sala Beckett. “Distància” de Roger Torns a la sala Beckett, “El llarg dinar de nadal” de La Ruta 40 (Premi Butaca al millor espectacle de petit format 2015) “Societé Improvisé” de Impro Barcelona al Teatre Club Capitol, , "Noves Obres per a una època de ràbia" dirigit per Marc Martínez a la Sala Beckett, "Litus" de Marta Buchaca, "Somni" de Mercè Vila-Godoy a la Seca-Espai Brossa, "Impro Fighters" i “Impro Show” de Planeta Impro al Teatreneu…


Càpsula d’Entrenament Actoral: Cos-Veu-Acció amb Pere Sais

DATES: els dilluns del 4 de febrer al 29 d'abril de 2019

HORARI: de 11h a 14h


PREU: 330€ (300€ socis AADPC).
Pagament en efectiu el primer dia del curs.

LLOC: ‘Laura Jou - Estudi per a l'actor'

ADREÇA: C/ Virtut, 5, Barcelona - Barri de Gràcia


MÉS INFO I INSCRIPCIONS: ljestudi@gmail.com

La càpsula proposa una aproximació a la recerca i metodologies desenvolupades per Pere Sais a partir del treball de Jerzy Grotowski. S’adreça tant a persones de l’àmbit de les arts escèniques, com de la dansa o el cant.

Es treballarà sobre els principis bàsics del fer de l’actuant: presència viva, contacte, intenció, impuls, acció física, corporalitat, tempo-ritme, detall i associació.

S’introduiran també eines d’entrenament vocal i sonor, i es farà una aproximació inicial al “cant de ressonància”.

PROGRAMA:

1. Exploració d’estructures d’entrenament i “joc” per a l’actor. Elaboració individual d’exercicis personals i la seva execució en el marc d’una estructura col·lectiva. Presència i atenció ininterrompuda vers els altres i l’entorn. Flux vivent i dinàmiques de moviment en l’espai.
2. Ressonància espacio-corporal i qualitats vibratòries de la veu. Introducció als cants vibratoris de diverses tradicions antigues.
3. Impulsos, accions físiques, contacte, tempo-ritme. Via negativa. Relació entre estructura/organicitat.
4. Treball individualitzat a partir de materials diversos, com textos i/o cants (propostes d’acció).

Pere Sais. Llicenciat en art dramàtic per l’Institut del Teatre de Barcelona on, des del 2009, exerceix com a professor. Doctor en arts escèniques per la UAB amb la tesi Hacia una poética del arte como vehículo de Jerzy Grotowski, obtenint la menció “excel.lent cum laude”. Ha format part com a stagiaire del Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards entre els anys 2005 i 2006, dins del projecte Tracing roads across desenvolupat a diversos països. Ha participat, en nombroses ocasions, en les sessions de treball de diversos col.laboradors de Grotowski como Jim Slowiak, Jairo Cuesta i Zygmunt Molik, entre d’altres. Des del 2007 dirigeix el Laboratori de recerca en Arts Performatives Ars Performance Lab. (abans Drama Ritual), duent a terme la seva pròpia recerca sobre cants antics, “ressonància espacio-corporal” i el treball de l’actor. En aquest context ha desenvolupat estructures performatives com Télesis (abans Ergo, des de 2007), i Cants de Sofia. Dirigeix regularment, en el mateix context, laboratoris, tallers i seminaris arreu d’Europa i participa en diversos projectes com a assessor. És autor del llibre Grotowski: del Teatre a L’art com a vehicle, publicat per l’Institut del Teatre de la Diputació de Barcelona i de Hacia una poética del arte com vehículo de Jerzy Grotowski (de próxima publicació a Artezblai).