Què necessites trobar?

CREACIÓ DE LA COMISSIÓ DE PUBLICITAT DE L’AADPC

Publicado el 21 de Abril de 2021

El passat dia 14 d’abril es va efectuar la primera reunió de la Comissió de Publicitat. Aquesta Comissió està formada per nou membres que coneixen plenament el funcionament i particularitats existents en l’àmbit de treball de la Publicitat, i que manifesten la necessitat de disposar de normativa específica i aplicable en aquest sector.

El full de ruta i finalitat d’aquests treballs, que la Comissió ha iniciat conjuntament amb l’àrea legal i la Secretaria d’Acció Sindical de l’AADPC, inclou disposar d’un Conveni Col·lectiu de la Publicitat.

Actualment, l’únic Conveni Col·lectiu que inclou la Publicitat -parcialment i de manera insuficient- és el III Convenio colectivo estatal regulador de las relaciones laborales entre los productores de obras audiovisuales y los actores que prestan servicios en las mismas. No obstant, i mentre no es disposi d’un Conveni específic del sector publicitari, cal recordar que la contractació laboral per efectuar publicitat està subjecte en la seva integritat i aplicació (jornada de treball, salaris mínims, etc) al conveni anteriorment esmentat.

Per tant, des de la Comissió de Publicitat de l’AADPC s’analitzarà quines accions han de ser les que construeixin l’escenari laboral i professional òptim ajustat a la realitat pels professionals que treballen en aquest sector.

Cessió de drets d’imatge, salaris i condicions de fitting, Travel Days, call-backs, regulació de les taules salarials per dia de rodatge o jornada laboral (Fee) i els horaris inclosos, valoració i quantificació del supòsit denominat “compensació per reserva de dies per opcions”, self-tapes, tarifes vinculades al nombre de reproduccions previstes/emeses... Són moltes les especificats que tenen la necessitat de ser reconegudes, abordades i tractades amb tota la seva magnitud i singularitat.

Per tant, des de l’AADPC ens posarem en contacte amb la Associación de Productoras de Cine Publicitario (APCP) i la Asociación de Modelos y Agencias de España, com també amb l’Associació de Directors de Càsting i amb tots aquells agents o interlocutors que puguin de manera directa influir en la millora de les condicions de tots els professionals que treballen en publicitat i que requereixen d’eines legals i sindicals per avançar i enfortir els seus drets, tant laborals com d’imatge.