Què necessites trobar?

CONTRᗄDICCIONS AMB MATEJ MATEJKA I DITTE BERKELEY

Publicado el 18 de Enero de 2016

DATES: del 15 al 20 de febrer.
HORARI: de 10 a 14 h. i de 15:30 a 18:30 h.
LLOC: ESPAI BLANC, C/Badajoz, 127-129, Barcelona.
PREU: 140€ per a socis d’AISGE i AADPC / 170€ per a no socis 

El workshop es farà en anglès i castellà. Està orientat a actors/actrius, ballarins/ballarines i cantants interessats en l’experiència teatral o la dansa. Està obert a tots aquells que estiguin disposats a explorar camps "desconeguts" de l’expressió corporal i vocal.

Els interessats han d’enviar CV + foto abans del 29 de gener per correu electrònic a jagustina@aisge.es

CONTRᗄDICTIONS
‘The aim is not to create bodies that are plastic devices in service to the storytelling of theatre, but on the contrary, to instil a practice that keeps the physical body a well-cleaned instrument, capable of complex subtle expression. By engaging the entire body-mind, the body becomes a luminous reflection of the inner thoughts and the channel for the self.”

En Matej i la Ditte són investigadors i performers afincats a Wroclaw, Polònia. En Matej ha aprofundit en el moviment visible del cos i la Ditte en el moviment audible del cos. Ambdós vinculats amb l’Institut Grotowski, en la companyia Teatre Zar i en l’Studio Matejka. Aquesta és una invitació per aprofundir en el rigorós espai de treball que defineix l’Studio Matejka i la Ditte Berkeley.

Les contradiccions no són una limitació - Matej Matejka.
És focalitzant simultàniament en idees contràries que obrim una porta cap a l’interior, a les fonts primàries del nostre cos-ment per a ressonar i fluir a través de la veu i el moviment. Raó i sense sentit, espontaneïtat i intenció, perfecció i imperfecció es superposen reflectint la nostra existència com una dinàmica fusió de contradiccions. Traçant el moviment a través d’aquest laberint d’oposicions, arribem a un enteniment profund sobre les nostres identitats físiques i vocals. Les diferents veus que reflecteixen la nostra pròpia fragilitat i força. A través d’un model de laboratori que busca dissoldre les barreres entre la dansa, el teatre, el moviment, la veu, volem desbloquejar les potencialitats dels inicis, on neix l’acció. Elements a compartir: el ritual d’un espai de treball respectuós i centrat; la creació d’una pràctica d’entrenament diària i personal; sensibilitat i escolta a través de la relació amb el company i el grup; despertar l’anatomia del cos per desenvolupar un estat disponible (readiness) per a l’acció; transformar elements d’un training físic a una improvisació creativa; composició d’estructures físiques.

Voice tale (la cançó parlada) – Ditte Berkeley.
Estereotips sobre la "veu maca", mites sobre "mala oïda" o incapacitat de mantenir un to, només són obstacles pel nostre desenvolupament que poden arribar a dificultar el descobriment del potencial de les nostres veus. Tendim a donar més valor a l’"estètica" i virtuositat d’una veu, que a la qualitat o expressió. Molt poques vegades som capaços de reconèixer el poder d’expressió en la "fragilitat" així com en la "força" de la nostra veu. Traslladant el focus de la nostra veu de dins a fora, més enllà de la percepció de com sona i més en com se sent -per dins- descobrim un món de detalls i joc, en un lloc on el so apareix com a moviment i color, textures i imatges. Aquesta exploració es converteix potencialment en una trobada amb les nostres pròpies veus a través d’una perspectiva que no estem acostumats. Cada veu és individual. Sortint de la nostre zona de confort ens donem la oportunitat de descobrir una nova relació amb la nostra veu. Les sessions de treball es focalitzen en l’exploració de la nostra veu i la fusió amb les altres veus. Es converteix en un diàleg o una història explicada per varies veus. Sobretot ens permet escoltar activament mentre cantem, sense separar ambdós processos: cantar i escoltar; entenent que és el mateix procés.

SOBRE MATEJ MATEJKA: Nascut a Bratislava el 1978, va estudiar música i teatre en el Conservatori Estatal de Bratislava, així com Ciències del Cinema i teatre a la Universitat Palacky. En els anys 2000-2005 va ser membre de la Farm in the Cave, un Teatre Estudi de Praga on va ser cocreador i intèrpret de diverses actuacions incloses Sclavi / El cant d'un emigrant (2004) -multipremiat-. Des de 2005 ha col·laborat amb l'Institut Grotowski en el camp de la recerca de l'expressió física en el teatre. Actor del Teatre TSAR i cocreador d’Anhelli: The Calling i Cesària: Assajos sobre Suïcidi. Va practicar l'estil Meridional de Kalarippayattu amb Jayachandran Nair i Sankar Lal Sivasankaran Nair entre 2006-2008, a l'Índia i a Polònia. Més tard, entre 2008-2010, va entrenar Aikido, un art marcial amb Shidonin Piotr Masztalerz. El 2007 va participar en el projecte de la dansa de Jaro Vinarsky Paisyn com cocreador i intèrpret. A la tardor de 2010 es va fundar l'Estudi Matejka sota els auspicis de l'Institut Grotowski on dirigeix una recerca en curs sobre l'expressió física a la base de l'ofici d'actor. Dirigeix sessions de treball freqüents a l'Institut Grotowski a Wroclaw, Polònia, així com en teatres i universitats de tot el món.

SOBRE DITTE BERKELEY: És perfomer en el Teatre Zar, investigadora a l’Institut Grotowski de Wroclaw; també responsable dels VoicEncounters (centrat en la investigació i la idea de compartir cultures orals i vocals de tot el món). Entrenada com a actriu i graduada a la Rose Bruford College de Speech and Drama de Londres (2001). D’entre els espectacles del Teatre Zar, és actriu i cocreadora de: Gospels of Childhood- Fragments on Intimations of Immortality from Recollections of Early Childhood (2003); Caesarean Section – Essays on Suicide (2007); Anhelli. The Calling (2010); Armine, Sister (2013). A més de la seva activitat amb el Teatre Zar, col·labora amb l’Studio Matejka en l’entrenament vocal i el treball musical. És supervisora vocal i musical en els seus espectacles: Awkward Happiness, or Everything I Don’t Remember About Meeting You and Charmolypi. Lidera el workshop “Into the Sound” en col·laboració amb el Teatre Zar, que focalitza en cants polifònics de la tradició de Geòrgia. Independentment lidera el seu propi workshop, Voice Tale (Speaking Song) basat en la seva pràctica vocal i musical com a perfomer que ha desenvolupat al llarg dels anys. Com a resultat de la seva investigació vocal, s’ha encarregat de nombroses expedicions amb el Teatre Zar.

Per a qualsevol aclariment o consulta truca a AISGE al 93.412.76.22.