Què necessites trobar?

CURSOS DIVULGATIUS D'HISTÒRIA I TEORIA TEATRAL A L'OBRADOR DE LA SALA BECKETT

Publicado el 18 de Enero de 2016

L’Obrador de la Sala Beckett ofereix un descompte del 20% als associats de l'AADPC, pels cursos divulgatius d’història i teoria teatral que engeguen al mes de febrer: "La tragedia griega y Orestes: la clave de la comprensión de un fenómeno sociopolítico y cultural" i "Pensamientos acerca del teatro político", ambdós impartits per Kyriakí Cristoforidi, especialista en teatre grec de la Universitat de Creta.

LA TRAGEDIA GRIEGA Y ORESTES: LA CLAVE DE LA COMPRENSIÓN DE UN FENÓMENO SOCIOPOLÍTICO Y CULTURAL

DATES: del 09/02/16 al 29/03/16
HORARIS: dimarts de 18 a 20h
DURADA: 16h (8 sessions)
PREU: 125€ (socis AADPC 100€)
LLOC: seu de la Fundació SGAE (Passeig de Colom, 6. Barcelona)

En aquest curs s’estudiarà la tragèdia de la Grècia antiga com a fenomen cultural, sociopolític i filosòfic. Se centrarà l’anàlisi en la figura d’Orestes, intentant desxifrar de quina manera es perfila i com evoluciona aquest personatge en les respectives obres dels tres dramaturgs tràgics: Orestíada d’Esquil (trilogia), Electra de Sófocles i Orestes d’Eurípides. A través de l’atrida Orestes, s’examinarà el desenvolupament del gènere teatral, por una banda, i per altra, els canvis socials causats per diferents esdeveniments històrics al llarg del segle d’or de Grècia, tenint en compte que teatre i societat sempre funcionen com dos vasos comunicants. Igualment, es mirarà d’aclarir el sistema d’interpretació que va desenvolupar i proposar el director Dimitris Rontiris en la preparació actoral per a la posada en escena de les tragèdies gregues. Electra de Sófocles va ser la representació que va coagular aquest sistema en la gira mundial de l’obra.

PENSAMIENTOS ACERCA DEL TEATRO POLÍTICO

DATES: del 11/02/16 al 07/04/16
HORARIS: dijous, de 18h a 20h
DURADA: 16h (8 sessions- el 24/3 no hi ha sessió)
PREU: 125€ (socis AADPC 100€)
LLOC: seu de la Fundació SGAE (Passeig de Colom, 6. Barcelona)

L’objectiu principal d’aquest curs és examinar les condicions sota les quals el teatre es denomina “teatre polític”. S’estudiaran la temàtica i el plantejament de les obres seleccionades, els diferents moments històrics de la seva creació i l’impacte que van causar. S’investigarà l’obra de E. Piscator, B. Brecht, J. P. Sartre, A. Camus i A. Boal, l’obra de la dramaturga grega contemporània María Tranú i l’obra de Milo Rau. Després de l'examen de les circumstàncies la convergència de les quals condueix a la politització de l'art dramàtic, es plantejarà la pregunta “és la tragèdia grega un teatre polític?”, amb la finalitat d'extreure conclusions sobre la funcionalitat social del gènere tràgic.

En ambdós cursos l'idioma principal serà el castellà.