Què necessites trobar?

LA LENTITUD - TALLER INTENSIU D'INVESTIGACIÓ ESCÈNICA AMB PABLO MESSIEZ

Publicado el 02 de Diciembre de 2015

Lloc: Nau Ivanow (Hondures, 28 - Barcelona 08027)
Dates: del 21 al 24 de gener de 2016
Horari: D'11 a 14h i de 15.30 a 18.30h
Preu: 170€ (descompte: 15% aturats; 10% membres d'associacions professionals i AISGE)
Places: 15 màxim

Posa’t dempeus. Tanca els ulls. Vist de lluny es podria dir que estàs quiet. Vist de prop, tot es mou. L’aire entra i et mou. L’aire surt i et mou. I el cos sencer s’està movent per no caure. Es podria dir, per exemple, que estàs dempeus. Però també es podria dir que estàs no-caient. O que estàs movent les costelles. I tot seria veritat.

Flaubert va escriure en algun lloc que n’hi ha prou amb mirar detingudament una cosa perquè esdevingui interessant. Carson McCullers feia dir al seu Frankie a Frankie y la boda que si es quedava mirant el seu rostre al mirall una bona estona es veia monstruosa.

L’interès i allò monstruós. El desig de conèixer i allò desconegut. N’hi ha prou amb mirar detingudament una cosa. El teatre és una manera de mirar detingudament. Un recorregut d’accions. (Tot està en els noms: “teatre”: el lloc des d’on es mira; “actor” aquell que fa l’acció. No fa falta res més.) Accions exposades en un espai per ser vistes detingudament. Vistes de prop.

La idea d’aquestes quatre trobades serà intentar parar atenció en els elements que posa en moviment un cos en escena, i en les formes en les que la paraula intervé en aquesta relació. Per això utilitzarem aquesta vegada l’eina de la lentitud.

Expandir el temps en cada gest. Redescobrir l’atenció en la durada. I veure què veiem.

“Hi ha un vincle secret entre la lentitud i la memòria, entre la velocitat i l’oblit.”
M. Kundera

La selecció d’alumnes es farà per currículum, que haureu d'enviar en format pdf a formacio@nauivanow.com

Cada participant haurà de portar un breu text après de memòria; l’única condició per a l’elecció del text serà el desig de dir-lo.

PABLO MESSIEZ. Actor, dramaturg, director i docent. Ha treballat per a directors argentins com Daniel Veronese, Leonor Manso, Cristián Drut, Rubén Szuchmacher o Daniel Suárez Marsal. A Espanya ha estrenat AHORA (Teatro Fernán Gómez, 2010), LOS OJOS (Teatro Fernán Gómez, 2011), LAS CRIADAS (Festival de Otoño, 2012), LAS PLANTAS (Festival Fringe, 2012), HAMLET (Teatro Español, 2012), RUMBO A PEOR (Sala Triangulo, 2012), LAS PALABRAS (Festival de Otoño, 2013), LOS BRILLANTES EMPEÑOS (Festival Almagro, 2014), LA PIEDRA OSCURA (Centro Dramático Nacional, 2015) o LOS BICHOS (Temporada Alta, 2015).