Què necessites trobar?

RESUM DE LES MESURES DE CARÀCTER SOCIAL EN L’ÀMBIT DE LA CULTURA

Publicado el 03 de Noviembre de 2020

Objecte i finalitat de la prestació

S’estableix un ajut extraordinari, en forma de prestació econòmica de pagament únic, per un import fix de 750 euros destinat a les persones professionals i tècniques de les arts escèniques, arts visuals, música i audiovisual, i d'altres activitats culturals suspeses per raó de la crisi sanitària a Catalunya, que té com a finalitat afavorir la sostenibilitat econòmica del sector cultural i pal·liar la situació de necessitat material i de vulnerabilitat d'aquestes persones i les seves unitats familiars a Catalunya, que han patit una reducció dràstica i involuntària dels seus ingressos econòmics com a conseqüència de la crisi sanitària de la COVID- 19 i, en especial, de les noves mesures adoptades per la tant de Resolució SLT/2700/2020, de 29 d'octubre, per la qual es prorroguen i es modifiquen les mesures en matèria de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya.


Persones beneficiàries i requisits

Les persones beneficiàries de la prestació extraordinària per a les persones professionals i tècniques de les arts escèniques, arts visuals, música i audiovisual, i d'altres activitats culturals suspeses per raó de la crisi sanitària a Catalunya són les persones que acreditin el compliment dels requisits següents:

a) Ésser major de divuit anys.

b) Estar empadronat i residir legalment en un municipi de Catalunya.

c) Haver exercit alguna activitat professional, per compte propi, en situació d'alta en el Règim Especial d'Autònoms de la Seguretat Social ( RETA) o per compte aliè, en el Sistema Especial d'Artistes del Règim General de la Seguretat Social, per activitats de les arts escèniques, arts visuals, música i audiovisual, i d'altres activitats culturals, ja siguin artístiques, tècniques o de docència, suspeses per raó de la crisi sanitària a Catalunya, o bé al Règim General de la Seguretat Social per les mateixes activitats, com a mínim 1 dia l'any 2020.

d) El ingressos obtinguts durant els tres primers trimestres de 2020 de la persona beneficiària no ha de superar l’import de 18.885 euros.


Atorgament, pagament i compatibilitat

10.1 Aquesta prestació s'atorga en un pagament únic, pel procediment de concurrència no competitiva, fins a l'exhauriment de la partida pressupostària destinada a aquests efectes, i és compatible amb qualsevol altre ajut, prestació, subsidi o subvenció, públics o privats, destinat a la mateixa finalitat excepte amb l’ajut extraordinari pel manteniment de l’activitat econòmica de les persones treballadores autònomes, persona física i a les persones treballadores autònomes que formin part de microempreses regulada al capítol I d’aquest decret llei. L'atorgament de la prestació està sotmès a disponibilitat pressupostària.

10.2 Aquesta prestació extraordinària, atenent l'objecte i la seva finalitat, no pot ésser objecte de cessió, embargament o retenció.


Procediment de tramitació

11.1 L’ òrgan competent del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ha d'aprovar una resolució de convocatòria que s'ha de publicar al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, la qual ha de concretar el procediment de tramitació i concessió de la prestació, amb un procediment de concurrència no competitiva, fins a l'exhauriment de la dotació pressupostària.

11.2 Les sol·licituds i altres tràmits associats al procediment de concessió de les subvencions i la seva justificació s'han de presentar segons models normalitzats i seguint les indicacions que estaran disponibles a l'espai Tràmits de la Seu electrònica de la Generalitat de Catalunya. El termini per presentar les sol·licituds restarà obert fins a l'exhauriment de la dotació designada a l'efecte i en tot cas, si la partida pressupostària no s’ha exhaurit abans, fins el 31 de desembre de 2020.

11.3 La situació d'excepcionalitat obliga a prendre mesures de simplificació administrativa i, per aquest motiu, en la fase de tramitació s'ha de declarar responsablement el compliment dels requisits mitjançant la sol·licitud.

11.4 L'òrgan instructor, per tal d'obtenir una evidència raonable sobre la correcta aplicació de l'ajut, fa un pla de verificació posterior que pot comportar la presentació, per part de les persones sol·licitants, de la documentació acreditativa que s’indica a la convocatòria, quan així se sol·liciti.

11.5 El termini màxim per notificar i emetre resolució és de tres mesos comptats des de l’endemà de la data de presentació de la sol·licitud, sens perjudici que la convocatòria pugui reduir aquest termini. Finalitzat el termini establert sense haver-se notificat la resolució expressa, la sol·licitud s'ha d'entendre desestimada.

11.6 L'òrgan competent per a la tramitació i resolució de les sol·licituds de la prestació extraordinària per a les persones professionals i tècniques de les arts escèniques, arts visuals, música i audiovisual, i d'altres activitats culturals suspeses per raó de la crisi sanitària a Catalunya és la Direcció General de Prestacions Socials del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.

11.7 En el cas de denegació o inadmissió, sense perjudici del recurs administratiu que correspongui, la persona sol·licitant pot presentar una nova sol·licitud, sempre que no hagi finalitzat el termini de presentació de sol·licituds.

Notícia relacionada: INFORMACIÓ ADDICIONAL DE L’AJUT EXTRAORDINARI PER FER FRONT A LES CONSEQÜÈNCIES DE LA COVID-19